گروه زنان انتحاری در پاکستان برای اهداف سازمان ممنوعه فعالیت می کند.

زن بمب گذار انتحاری متهم به وابستگی به سازمانی ممنوعه از منطقه تربت دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، پلیس بانوان، بخش مبارزه با تروریسم (CTD) طی عملیاتی مخفیانه زن بمب گذار انتحاری را از منطقه تربت دستگیر کرد. گفته می شود این زن وابسته به سازمانی ممنوعه است. مواد منفجره و چاشنی (Detonator) از بمب گذار زن کشف شد. قرار بود این زن یک کاروان چینی را در مسیر سی پک مورد هدف قرار دهد. همچنین عملیاتی در منطقه تربت برای جستجو و دستگیری گروه بمب گذار انتحاری در حال انجام است. همچنین در جریان یک عملیات مبتنی بر اطلاعات برای پلیس مبارزه با تروریسم (CTD) پنجاب، ۱۸ مظنون در این هفته در مناطق مختلف بازجویی و ۴ نفر دستگیر شدند.

لازم به ذکر است، در انفجاری در نزدیکی بازار بولتون در جاده ام جناح کراچی  یک زن کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. انفجار در نزدیکی مسجد نیو میمن در جاده ام جناح رخ داد که پس از آن آتش گرفت. پلیس اعلام کرد: ون پلیس در این انفجار هدف قرار گرفت و تمام فروشگاه های لباس در محل انفجار بودند. در همین حال، نیروهای امنیتی در منطقه تربت بلوچستان یک زن بمب گذار انتحاری را دستگیر کردند.

براساس گزارش مطبوعات ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ میلادی در یک حمله انتحاری در نزدیکی مرکز زبان چینی در محوطه دانشگاه کراچی، حداقل چهار نفر از جمله سه معلم چینی کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند. راجا عمر خطاب، مسئول بخش مبارزه با تروریسم (CTD) کراچی، به خبرنگاران گفت: این انفجار یک انفجار انتحاری بوده و توسط یک زن انجام شد. تیپ مجید از ارتش آزادی خواه بلوچ که یک سازمان افراطی بلوچ است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد: این اولین بار است که یک زن انتحاری توسط این سازمان برای حمله استفاده شد. به گفته این سازمان ممنوعه عامل انتحاری زن که شهروندان چینی را در دانشگاه کراچی هدف قرار داد، شاری بلوچ با نام مستعار برمش است. براساس گزارش بی بی سی اردو و اکرم چوهدری، ستون نویس و تحلیگر معروف پاکستانی خانم شاری از زنان بلوچ تحصیل کرده، معلم و وابسته به خانواده تحصیل کرده است. وی از منطقه نظرآباد، منطقه تربت بلوچستان است. این زن بمب گذار انتحاری مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد علامه اقبال در سال ۲۰۱۴ میلادی و کارشناسی ارشد خود را در رشته جانورشناسی از دانشگاه بلوچستان در سال ۲۰۱۵ میلادی به پایان رساند. وی همچنین با اداره آموزش و پرورش در منطقه تربت بلوچستان مرتبط بوده و به عنوان معلم در مدرسه راهنمایی دولتی دخترانه منطقه کلاتک خدمات ارائه می داد. شاری بلوچ از پردیس منطقه تربت دانشگاه آزاد علامه اقبال مدرک پیش دکترا نیز گرفته بود. شوهر وی دندان پزشک است و خانواده وی تحصیل کرده و علاقه مند به امنیت می باشد. ارتش آزادی خواه بلوچستان مدعی است که در حال حاضر تعداد زیادی از زنان انتحاری بلوچ در تیپ مجید حضور دارند.

(روزنامه‌ نوای وقت مورخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱).

کد خبر 12267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =